Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metody práce s žáky s mentálním postižením v základních školách speciálních ve Zlínském kraji
Slivová, Diana ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá metodami práce, které jsou využívány při edukaci žáků s mentálním postižením. Cílem diplomové práce je zjistit, jak pracují učitelé s žáky s mentálním postižením v základních školách speciálních ve Zlínském kraji. V uvedených teoretických východiscích je nejprve vymezeno mentální postižení, je zmíněn edukační proces a jeho specifika v základní škole speciální a také metody práce, které jsou využívány při vzdělávání žáků na základní škole speciální. Informace do kvalitativního výzkumného šetření byly získány pomocí polostrukturovaných rozhovorů realizovaných s dvanácti speciálními pedagožkami. Získaná data byla analyzována užitím designu zakotvené teorie a techniky otevřeného kódování. Z výzkumu bylo zjištěno, že speciální pedagožky využívají obrovské množství různých pomůcek. Učebnice moc nevyužívají, a když ano, tak ty od nakladatelství Parta, Septima, Taktik a Nová škola. V základních školách speciálních ve Zlínském kraji mají k dispozici místnost Snoezelen, provádějí bazální stimulaci a někdo i individuální logopedickou péči. Rovněž nabízejí muzikoterapii, canisterapii, hipoterapii, ergoterapii, arteterapii, prvky aromaterapie a dramaterapie a orofaciální terapii. Některé školy mají k dispozici fyzioterapeuta nebo masérku, ostatní tyto služby nenabízejí. Nejčastěji...
Hodnocení obliby a náročnosti předmětů na 2. stupni základní školy speciální
Krpata, Jan ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl popsat oblibu a náročnost předmětů na druhém stupni speciální základní školy a jaké jsou faktory této problematiky. V teoretické části jsou představeny všechny základní pojmy a koncepty, které se k této problematice vztahují s využitím tuzemských i zahraničních zdrojů. Jako zdroje jsou použity vědecké a pedagogické články stejně tak jako odborná literatura v oboru. Čtenář bude uveden a seznámen s problematikou autoevaluace osobnosti učitele, jeho schopností a zjištění kvalit. V části praktické je použita kombinace kvalitativních a kvantitativních metod. Žákům druhého stupně základní školy speciální byl zadán vytvořený dotazník. Respondenti byli žáci ve věku od dvanácti do patnácti a šestnácti let. Praktická část je zaměřená na žákovo vnímání obliby vybraných předmětů a stejně tak na jejich náročnost. Je zjišťováno, čím je obliba a náročnost předmětů dána. Je zkoumán vliv učitele, prostředí i subjektivní zhodnocení důležitosti předmětů český jazyk, matematika, informatika, anglický jazyk, zeměpis, přírodopis, výtvarná výchova, dějepis, fyzika, tělesná výchova, občanská a rodinná výchova. Složení předmětů bylo záměrně vybráno tak, aby byly vyučovány ve všech třídách na druhém stupni základní školy. Dále je výzkum doplněn o část kvalitativní, kdy byli z každého...
Využití prostoru Snoezelen při edukaci žáků s kombinovaným postižením na základní škole speciální
Kejdanová, Eliška ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím prostoru Snoezelen při edukaci žáků s kombinovaným postižením na základní škole speciální. Cílem práce je sledovat, jak základní škola speciální využívá prostor Snoezelen k edukaci žáků s kombinovaným postižením v rámci témat ročních období. Práce shrnuje teoretická východiska konceptu Snoezelen, možnosti jeho využití a vědecké studie, které byly na toto téma provedené, dále shrnuje specifika vzdělávání žáků s kombinovaným postižením a popisuje, jak je možné koncept Snoezelen v rámci tohoto vzdělávání využívat. Výzkumné šetření práce představuje kvalitativní výzkum, který byl proveden formou pozorování návštěv v prostoru Snoezelen, rozhovory s vyučujícími a analýzou dokumentů tří žáků. Vlastní výzkumné šetření přináší náhled na to, jak základní škola speciální tento prostor využívá. Bylo zjištěno, že prostor je využíván pro edukaci. Zaměřuje se především na smyslovou, rozumovou a řečovou výchovu. V rámci relaxace se využívají prvky z konceptu bazální stimulace. Výsledky této bakalářské práce přinášejí zjištění, že koncept Snoezelen je v rámci základní školy speciální využíván jako jeden z terapeutických konceptů, které doplňují vzdělávání žáků ve třídě.
Tvorba didaktických pomůcek pro žáky ve vzdělávacím procesu ZŠ Speciální
MORAVCOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se věnuje tvorbě didaktických pomůcek pro žáky ve vzdělávacím procesu ZŠ Speciální. Cílem práce je odhalit, jak pedagogové přistupují k tvorbě pomůcek pro žáky s PAS, zdali se vyskytují problémy při tvorbě pomůcek pro žáky s PAS a jaké postupy pedagogové navrhují pro tvorbu pomůcky. Dílčím cílem je tvorba vhodného postupu pro tvorbu didaktické pomůcky a aplikace daného postupu při tvorbě konkrétní pomůcky pro vybraného žáka. Práce je členěna na dvě části, část teoretickou a praktickou. Teoretická část je složena z 5 hlavních kapitol. Zaměřuje se na problematiku PAS, na projevy chování u dětí s PAS, na didaktické přístupy, které lze uplatnit ve vzdělávání žáků s PAS, na vzdělávání žáků a poslední kapitola je zaměřena na didaktické pomůcky pro žáky s PAS. Pro praktickou část je vybraný kvalitativní výzkum. Ke sběru dat je zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru. Pro analýzu dat je zvolena metoda vytváření trsů. Výsledky výzkumné části a výzkumný cíl jsou uvedeny na konci praktické části. Bakalářská práce poukazuje na přístup pedagogů k tvorbě didaktických pomůcek. Zkoumá, zdali se objevují problémy při tvorbě pomůcek. Popisuje jednotlivé navrhované postupy, od pedagogů pracujících s žáky s PAS, pro tvorbu pomůcek. Dále se zaměřuje na vlastní tvorbu navrhovaného postupu pro výrobu pomůcky a aplikaci daného postupu při tvorbě konkrétní pomůcky pro vybraného žáka.
Syndrom vyhoření pedagogických pracovníků na Základní škole speciální Mladá Boleslav
Shánělová, Adéla ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá syndromem vyhoření u pedagogických pracovníků. Jejím cílem je charakterizovat syndrom vyhoření a popsat jeho prevenci, příčiny, průběh a možnou léčbu. Součástí práce je průzkum v základní škole speciální, který se týká ohrožení syndromem vyhoření u pedagogických pracovníků školy.
Historický vývoj základní školy speciální "Klíček" v Táboře - Záluží
Šimáková, Olga ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vznikem prvních speciálně pedagogických zařízení u nás, školní legislativou v minulosti a v současnosti a historickým vývojem zařízení pro osoby s mentálním a kombinovaným postižením. Práce je rozdělena do čtyř částí. První kapitola je věnována etapám přístupu k lidem s postižením. Druhá část popisuje historii vzniku speciálních škol v Čechách a na Moravě. Třetí část je rozdělena na dvě kapitoly. První z nich se zabývá školskými zákony od roku 1774 do roku 1989. Druhá část popisuje současné zákony a vyhlášky. Poslední část je věnována historii a současnosti základní školy speciální " Klíček" v Táboře - Záluží. Klíčová slova: ústav sociální péče pomocná škola základní škola speciální denní a týdenní stacionář
Výtvarná výchova na základní škole speciální
Vanická, Kateřina ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se s využitím metod empirického výzkumu zaměřuje na průběh hodin výtvarné výchovy na základní škole speciální. Pracuje s tématy, které se týkají výtvarných činností a s nimi spojených tvořivých prvků, jež mají naplňovat cíle definované v příslušném rámcovém vzdělávacím programu. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části se věnuje výkladu závazných programů pro vzdělávání. Dále obsahuje výklad Spektra řídících didaktických stylů M. Mosstona a Carlem Rogersem inspirované Teorie sebeurčení, jejímž centrálním tématem je podpora autonomie žáka ve výuce. Nakonec se teoretická část věnuje specifikům výtvarné tvorby žáků s mentálním postižením. V praktické části je předložena analýza dvou hodin výtvarné výchovy na 2. stupni základní školy speciální, přičemž každá z hodin byla vedena jiným pedagogem. Sběr dat proběhl formou strukturovaného pozorování s využitím videozáznamu. Výzkum byl doplněn o polostrukturované rozhovory s pedagogy, kteří vedli pozorované výukové hodiny. Výstupem praktické části práce je nakonec i návrh didaktického projektu. KLÍČOVÁ SLOVA výtvarná výchova, speciálně vzdělávací potřeby, mentální postižení, základní škola speciální

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.